Jon Favreau, a rendező a lehetőségekhez mérten reális filmet akart készíteni. A szuperhősfimek tipikusan New York-ban játszódnak, ezért úgy gondolta, hogy más helyszínt választ. Végül a nyugati parton fekvő Malibu mellett döntött. Egy olyan házat akart Tonynak, ami inkább tűnik egy szerelő géniuszénak, mint futurisztikusnak. A házat a tengerpart központjára, a Point Dume-ra helyezték. Elvégre ki más kaphatna egy ilyen fontos helyre építési engedélyt, ha nem egy milliárdos? A külső képek digitálisak. A belteret Playa Vistában építették meg. Eleinte több terv is született, de ezek nem voltak elég jók. A készítők tudták, hogy Tony igazi szentélye a garázs, ami 3x nagyobb lett a nappalinál. A többi helységbe próbáltak belecsempészni egy-két dolgot, ami Tonyra jellemző. További gondot jelentett, hogy az első tervek nem voltak elég vakmerőek. Inkább nézték volna őket a milliomosénak, mint egy milliárdosénak. Ezekről ITT beszélnek röviden 1:30-nál, és pár képet is mutatnak. Végül ezt fogadták el:
Persze apróbb változtatásokat eszközöltek rajta. Például a medence alakja, a festmények és szobrok, stb.
A főbejáratnál egy szökőkút helyezkedik el. A garázs közvetlen a nappali alatt van, aminek kijárata a ház főbejáratához vezet, onnan pedig egy út visz a kapuhoz. A következő terv a nappaliról készült:
Az első kép a nappaliról is olyan módon lett átalakítva, hogy a jobb oldali emelvény helyére -ahol a terveken bárpult van-, egy zongorát raktak be. A tervezettnél kevesebb sziklát helyeztek el, és az alsó képen lévő kandalló mellett döntöttek, bár vitatható, hogy egy mediterrán éghajlaton fekvő házba minek raktak... Érdekesség, hogy a lépcsőknél a vízesésnél van az a hatalmas, világosbarna színű szobor, ami egy kupára hasonlít. A helyére egy fekete szobrot raktak, de ezt megtartották, és a háttérben helyezték el.
Mivel Tony egy született géniusz, különleges technikai megoldásokat is alkalmaztak. Első ránézésre furcsa, hogy nincs televízió a nappaliban. A filmben a hatalmas ablakok egyben kijelzőként is funkcionálnak. Különböző adatokat jelenítenek meg, ha azt akarjuk, és a TV-t is lehet rajta nézni, ahogy ezt Pepper is teszi. Ugyanez történik Tony hálószobájában, de erről majd később. Ezekről a technikai megoldásokról ITT olvashatsz! A felfelé vezető lépcső az emeletre visz (bár ezt ti is tudjátok), ahol Tony hálószobája van. Hogy ezen kívűl milyen helységek találhatóak ott, nincs róla információ. Valószínűleg egy fürdőszoba, esetleg játékterem. A lefelé vezető lépcső a garázsba visz, ami egyben Tony szerelőszobája is. De előbb nézzük a hálószobáját:
Az ablakok itt is ugyanúgy funkcionálnak. Egyszer Tony tükörnek használja. A film elején, amikor Christine Everhartot az ébresztő, pontosabban JARVIS felkelti, az ablakon a bal felső sarokban megjelenik a pontos idő, továbbá egyéb információk az időjárásról. Az ablak jobb felén egy teleszkóp is látható. A 2. filmben a szoba át van alakítva. A teleszkóp eltűnt, az egyszerű széket zsámolyal felváltotta a fotel lámpával. Egy barna kerek szőnyeg is bekerült, valamint az ágy huzata is barna lett. Az ággyal szemben egy ruhásszekrény áll. A színek komorabbak, bár ez részben annak is betudható, hogy az első részben nappal, míg a másodikban éjszaka láthatjuk a szobát.
Visszatérve a nappalira, ha az ablak felől nézzük a helységet, bal kéz felől egy folyosó látható. Ez Tony személyes edzőtermébe vezet, ahol egy ring, súlyzók, szauna és a teraszon számos kondigép és napágy megtalálható.A terem egyik végében hatalmas tükrök vannak. Vele szemben helyezkedik el a szauna, amelynek a túloldalán van a nappali. A filmben van egy jelent, ahol Tony és Pepper egy fehér kanapén ülnek. Tony mellett egy kis dohányzóasztal található, aminek üvegből van a lapja. Ez azért is érdekes, mert ez az üveg az ablaküveghez hasonlóan egy kijelző. Szintén érintőképernyős. A filmben Tony internetezik rajta.
Utoljára hagytam a korábban már említett garázst, ami szerelőszobaként is funkcionál. Nyilván ezt azért alakították ki, mert a férfiak tipikusan a garázsban szoktak bütykölni. De térjünk vissza magára a helységre. Egy lépcső vezet le, de egy lift is van, amiről egyenlőre rejtély, hogy a fenti emeleten hova vezet. Tehát a lépcső. Egy kis szobába visz, aminek üvegfala van, és egy üvegajtó vezet a garázsba. Ez az ajtó szintén egy kijelző, akárcsak az ablak, és a dohányzóasztal. Amikor valaki érkezik, ezt érzékeli, és megjelenik egy kis ablak, ahová be kell írni egy kódot, és csak ezután enged be. Azt, hogy hányan ismerik ezt a kódot, nem tudni, de bizonyos, hogy nem sokan. A filmben Rhodey és Pepper használja. Ha belépünk, jobbra egy kanapé van, vele szemben a falon pedig egy TV. Ha tovább megyünk, a sarokban egy kis konyha hűtővel. A 2. részben a konyhában található minimalista képet Tony lecseréli egy másikra, melyen a páncél látható. A konyhától balra található a lift. Ha tovább megyünk a közelebbi sarok felé, ott az első filmben egy szerelőasztal volt található, a falnál pedig zenegép. A második részben ezt az asztalt lecserélték egy nagyobbra, C alakúra, ami a garázs autóskijárata felé néz. A zenegép pedig átkerült a TV mellé. Itt a falban már ki van alakítva egy tárolóhelység a páncélok számára 4 hellyel. Ha beállunk a páncélok elé, akkor bal kéz felől ugyebár a korábban leírt konyhát, és a bejáratot láthattuk. Jobbra Tony autó- és motorgyűjteménye parkol. Szemben van a már szintén korábban említett kijárat, amely bal irányba kanyarodik el. A kijárattól balra eső sarokban szintén egy asztal van, körülötte sok polc. Ez a hely szintén szerelőrészként funkcionál. Ha innen tovább haladunk, ismét az üvegajtós bejáratnál vagyunk. Középen hatalmas hely van, ami elsősorban nyilván az autók biztonságos közlekedése miatt van ott. A páncél megalkotása után Tony már ezt a helyet is felhasználja: a padlóba szerelőrobotokat épített. Ha egy bizonyos helyen rálép, akkor a robotok kibújnak a borítás alól, és felszerelik rá a páncélt. Ez visszafele is működik, vagyis le is veszik. A belmagasság itt a legnagyobb a házban. A korábban említett C alakú asztal egyfajta főközpontként funkcionál, ahol több monitor is megtalálható, és az egész helységet belátni. Itt-ott több kijelző is el van helyezve.
A 3. részben nagy változások mennek végbe a házon. A garázsban Tony kialakít egy emelvényt, ami körül egy csigalépcső halad lefele, ahova épített egy újabb páncéltárolót, amit borospincének nevezett el. A nappaliban az asztal a kanapé és pár dísztárgy lett modernebbre lecserélve, de semmi sem változott gyökeresen. A film során betekinthetünk ismét Tony hálószobájába, ahol ismét látni lehet a teleszkópot. Hosszabban figyelhetjük meg a ház főberjáratát. Nem csak a szökőkutat, hanem az előszobát is. Kiderül, hogy ha valaki idegen belép ide, a ház, pontosabban Jarvis autómatikusan letapogatja és megállapítja az érkező személyét. Sajnos nem lehet sokáig élvezni a házat, ugyanis a film elején a főgonosz, Mandarin pár helikpoterrel lerombolja az egészet. Később mutatják, hogy építőmunkások takarítják a romokat, majd Tony is visszatér, hogy bár holmiját elvigye.
Figyelem!
A képek és információk másolása szigorúan TILOS! Rengeteget dolgoztam vele, és nem szeretném máshol meglátni, még ha belinkeled a forrást sem!
|